Przydatne informacje

Najczęściej zadawane pytania

Produkty

W skład każdego, oryginalnego zestawu Juwel Aquarium wchodzą:

• system filtracyjny z pompą oraz z zestawem zróżnicowanych mediów filtracyjnych, z których każdy spełnia określoną funkcję,

• grzałka z termoregulatorem zespolona z systemem filtracyjnym,

• pokrywa oświetleniowa wraz ze świetlówkami akwarystycznymi,

• ramka stabilizująca umieszczona na stałe pod zbiornikiem

• łatwy dostęp do mediów filtracyjnych bez konieczności wyciągania i demontowania całego filtra,

• brak połączeń wężowych, woda pozostaje cały czas w zbiorniku, bez ryzyka zalania podłogi,

• obecność grzałki (tylko w oryginalnych zestawach), która ogrzewa wodę wewnątrz systemu filtracyjnego (w całym zbiorniku panuje jednakowa temperatura),

• zbieranie zanieczyszczeń również z tafli wody

Dolna ramka spełnia funkcję stabilizującą i ochronną – pod zbiornik nie trzeba, a wręcz nie należy nic podkładać (mat, styropianu itp.). Dzięki temu spełnia ona również funkcję estetyczną – wykonana jest w takim samym kolorze jak pokrywa oświetleniowa i nie stanowi dla niej nieładnego kontrastu co może mieć miejsce w przypadku zastosowania maty czy styropianu.

Nie można. Ideą zestawu jest dopasowanie wszystkich elementów technicznych do danej wielkości zbiornika. Zarówno system filtracyjny, grzałka jak i pokrywa oświetleniowa są ściśle dopasowane do parametrów akwarium, do którego są przeznaczone. Dlatego tworzą wraz z akwarium kompletny zestaw.

Primo 60 | przednia/tylna – 4 mm | spodnia – 4 mm | boczne – 4 mm

Primo 70 | przednia/tylna – 5 mm | spodnia – 5 mm | boczne – 5 mm

Primo 110 | przednia/tylna – 6 mm | spodnia – 5 mm | boczne – 5 mm

Rio 125 | przednia/tylna – 6 mm | spodnia – 6 mm | boczne – 5 mm

Rio 240 | przednia/tylna – 8 mm | spodnia – 8 mm | boczne – 8 mm

Rio 350 | przednia/tylna – 8 mm | spodnia – 10 mm | boczne – 8 mm

Lido 120 | przednia/tylna – 6 mm | spodnia – 6 mm | boczne – 6 mm

Lido 200 | przednia/tylna – 8 mm | spodnia – 8 mm | boczne – 6 mm

Vision 180 | przednia/tylna – 6 mm | spodnia – 8 mm | boczne – 6 mm

Vision 260 | przednia/tylna – 8 mm | spodnia – 8 mm | boczne – 8 mm

Vision 450 | przednia/tylna – 10 mm | spodnia – 10 mm | boczne – 8 mm

Trigon 190 | przednia/tylna – 8 mm | spodnia – 8 mm | boczne – 8 mm

Trigon 350 | przednia/tylna – 10 mm | spodnia – 10 mm | boczne – 10 mm

Tak, można zakupić filtry, materiały filtracyjne, grzałki, pompy, oświetlenie i zestawy klap, natomiast nie ma możliwości kupienia samego akwarium (szkła).

Nie, filtr zawsze powinien znajdować się w prawym tylnym rogu zbiornika, również gdy wklejamy go do innego zbiornika niż Juwel. Tylko w takim położeniu zachowamy odpowiedni układ wylotów i wlotów komina filtra.

Tła i osłony na filtr wykonane są z lekkiej pianki poliuretanowej.

Tak, wszystkie dekoracje są neutralne dla środowiska wodnego i można je stosować w każdym biotopie.

Szafka wytrzymuje dwukrotny ciężar zalanego zbiornika, do którego jest przeznaczona.

W akwariach z serii Lido, Rio, Vision oraz Trigon, górna ramka pokrywy wraz z przebiegającym przez środek wspornikiem (w Rio 180 do 450, oraz wszystkich Vision) jest wklejona na stałe przy użyciu silikonu, dlatego nie można jej zdjąć. Zdejmować można oczywiście belkę oświetleniową i klapy pokrywy, jednocześnie mając swobodny dostęp do wnętrza zbiornika.

Zdejmowana pokrywa jest w akwariach Primo.

Jest to miejsce przystosowane do zamontowania karmnika automatycznego Juwel.

Nie można, zestawy występują w czterech kolorach – jasne drewno, ciemne drewno, czarny i biały.

Nie trzeba, ponieważ każde akwarium naszej marki posiada u podstawy zbiornika ramkę stabilizującą i zabezpieczającą.

Nie, dostępne są tylko standardowe wymiary pokryw.

Wata filtracyjna bioPad – 1-2 tygodnie

Gąbka węglowa bioCarb – 1 miesiąc

Gąbka antyazotanowa Nitrax – 2 miesiące

Gąbka szorstka bioPlus Coarse – 3-6 miesięcy

Gąbka gładka bioPlus Fine – raz w roku

Filtr antyamoniakowy Amorax – 3 miesiące

Węgiel aktywny Carbax – doraźnie do 2 miesięcy

Wkład ceramiczny Cirax – raz w roku

Wkład antyfosforanowy Phorax – doraźnie do 2 tygodni

Przy zachowaniu odpowiedniego stosunku ilości ryb do roślin w zbiorniku, czyli zachowaniu równowagi biologicznej nie jest konieczne stosowanie napowietrzania. Woda natleniana jest jedynie przez skierowany do góry wylot pompy i tworzący się dzięki temu ruch wody. W mocno zarybionych akwariach oraz w zbiornikach pozbawionych roślin (np. biotopy Tanganika, Malawi) można zastosować dyfuzor powietrza.

Tak, można. Dotyczy to zbiorników, o szerokości minimum 50 cm (Rio 350, Rio 450, Vision 450, Lido 200). Wtedy wraz z drugą belką oświetleniową można zaopatrzyć się również w oryginalny zestaw klap przystosowany do zakrywania akwarium z dwiema belkami. Dwie belki oświetleniowe mieszczą się również do mniejszych zbiorników (szerokość belki wynosi ok 16,5 cm), jednak wtedy nie można zaopatrzyć się w oryginalny zestaw klap.

Firma Juwel zastosowała takie same wymiary świetlówek T5 jak w przypadku świetlówek T8. Dzięki temu akwarium jest doświetlone na większej powierzchni i zapewnia lepszy rozwój flory.

• Rio 350 (opcjonalnie)

• Rio 450 (opcjonalnie)

• Trigon 350

• Vision 450

Czas trwania gwarancji jest zgodny z obowiązującymi w Polsce przepisami, opublikowanymi w Dzienniku Ustaw z 2002 r. Nr 141 poz. 1176.

Zakupy

Klient składa zamówienie na stronie www.akwaria.pl

Bezpośrednio po złożeniu zamówienia, klient otrzymuje informację zwrotną z podsumowaniem swojego zamówienia na adres wskazany w formularzu.

Zamówienie uznaje się za przyjęte do realizacji:

– w momencie zaksięgowania wpłaty na konto sklepu akwaria.pl – w przypadku przelewu płatności przelewem tradycyjnym,

– w momencie uwierzytelnienia płatności za pośrednictwem systemu Paynow – w przypadku płatności elektronicznej.

W sytuacji braku dostępności towaru zamówionego przez klienta, wysyłana jest odpowiednia informacja na temat statusu zamówienia. To klient decyduje o sposobie realizacji zamówienia – wysyłce częściowej, wydłużeniu czasu realizacji bądź anulowaniu zamówienia.

Aby sprawdzić status swojego zamówienia, należy wejść w zakładkę „Śledzenie zamówienia” i wypełnić wymagane pola.

Anulacja zamówienia jest możliwa, jeśli zamówienie ma status „w trakcie realizacji”. W tym celu prosimy o niezwłoczny kontakt mailowy na adres loremipsum@akwaria.pl lub telefoniczny pod numerem +48 111 222 333. 

Dostawa

Przesyłki krajowe realizowane są za pośrednictwem firm DPD (paczki) oraz Delta Trans (palety).

Oferujemy bezpłatną dostawę na terenie całej Polski na cały asortyment.

Koszty dostawy:
– Kurier DPD (paczki) – 25 zł
– Kurier Delta Trans (palety) – 125 zł

Przesyłki pobraniowe płatne dodatkowo 10 zł. Maksymalna kwota pobrania wynosi 5000 zł.

Formy płatności

W naszym sklepie wykorzystujemy system płatności elektronicznych Paynow.

Wpłata na wskazany przez sklep akwaria.pl rachunek bankowy.

Realizację zamówienia rozpoczniemy po zaksięgowaniu wpłaty na naszym koncie.

Zamówienie można opłacić bezpośrednio przy odbiorze paczki od kuriera.

Zwroty i reklamacja

Każdy Klient może zrezygnować z zakupionego w sklepie internetowym akwaria.pl towaru bez podania przyczyny, jeśli w ciągu 14 dni kalendarzowych od daty otrzymania towaru zgłosi fakt odstąpienia od umowy. Okres odstąpienia upływa w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia odbioru towaru, czyli w którym Państwo weszli w fizyczne posiadanie towarów.

Skutkiem odstąpienia od umowy sprzedaży jest konieczność zwrotu przez Państwa towaru nie później niż 14 dni od daty zgłoszenia odstąpienia. Nasz sklep zwróci Państwu pieniądze bez zbędnej zwłoki i nie później niż 14 dni od dnia, w którym otrzymaliśmy towar.

Aby skorzystać z prawa zwrotu (odstąpienia) należy:
1. Należy wypełnić oświadczenie i dołączyć je do zwracanego przez Państwa towaru.
2. Skompletować zwracany towar.
3. Dołączyć do paczki dowód zakupu (paragon/faktura).
4. Dołączyć do paczki oświadczenie o odstąpieniu od umowy lub przynajmniej dane kontaktowe do siebie (dla szybszej identyfikacji przesyłki/zamówienia).
5. Bezpiecznie zapakować paczkę.
6. Skontaktować się pod adresem reklamacje@juwel.pl lub telefonicznie pod numerem 32 755 7775 w celu ustalenia formy dostarczenia zwrotu towaru.

Zwrot przyjmiemy wtedy, gdy:
• Produkt nie nosi widocznych śladów użycia, ani nie został w żaden sposób uszkodzony
• Produkt będzie kompletny
• Do produktu zostanie dołączony dowód zakupu
• Konsument zgłosi zwrot w terminie 14 dni kalendarzowych od daty otrzymania produktu
• Konsument zwróci produkt nie później niż 14 dni kalendarzowych od daty zgłoszenia odstąpienia
• Przesyłka zwrotna będzie dostarczona do nas na koszt Klienta i nie będzie przesyłką za pobraniem (w takim przypadku przesyłka nie zostanie odebrana)

Pieniądze zwracamy przelewem na rachunek bankowy z którego nastąpiła wpłata w terminie do 14 dni roboczych od otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy. W przypadku gdy płatność nastąpiła przy użyciu karty płatniczej zwrot zostanie wykonany na kartę.

W sprawie zwrotów prosimy o kontakt pod adresem mailowym reklamacje@juwel.pl

Wszystkie oferowane przez nas towary są nowe i posiadają dwuletnią gwarancję.

Towary podlegające reklamacji:
• towary posiadające wady ukryte powstałe z winy producenta
• niezgodność otrzymanego towaru z zamówieniem
• uszkodzenie w transporcie (konieczne spisanie protokołu z firmą kurierską!)

W celu odbioru reklamowanego towaru prosimy o kontakt z Działem Reklamacji pod adresem reklamacje@juwel.pl

Nie przyjmujemy żadnych przesyłek wysłanych do nas za pobraniem.

Czas na ustosunkowanie się do reklamacji wynosi 14 dni.

W przypadku uzasadnionej reklamacji, Kupujący może żądać doprowadzenia produktu do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę lub wymiany produktu na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe (z powodu wyczerpania zapasów). Sklep zwróci Klientowi równowartość ceny zakupu.

W przypadku nieuzasadnionej reklamacji lub towaru po gwarancji, Kupujący pokrywa koszty naprawy towaru oraz przesyłki zwrotnej.

1. Sprzedawca zapewnia Dostawę Towaru pozbawionego wad fizycznych i prawnych. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta, jeżeli Towar ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia).

2. Jeżeli Towar ma wadę, Klient może:

a) złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy sprzedaży, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni Towar wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie.

Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Towar był już wymieniony lub naprawiany przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wad. Klient może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany Towaru żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość Towaru wolnego od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Klienta inny sposób zaspokojenia.

b) żądać wymiany Towaru wadliwego na wolny od wad albo usunięcia wady. Sprzedawca jest obowiązany wymienić Towar wadliwy na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.
Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Klienta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z Umową sprzedaży Towaru wadliwego w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe lub w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z Umową sprzedaży wymagałoby nadmiernych kosztów. Koszty naprawy lub wymiany ponosi Sprzedawca.

3. Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany dostarczyć rzecz wadliwą na adres Sprzedawcy. W wypadku Klienta będącego Konsumentem koszt dostarczenia pokrywa Sprzedawca.

4. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od wydania Towaru Klientowi. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę Towaru na wolny od wad przedawnia się z upływem roku, lecz termin ten nie może zakończyć się przed upływem terminu określonego w zdaniu pierwszym. W tym terminie Klient może odstąpić od Umowy sprzedaży lub złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny z powodu wady Towaru. Jeżeli Klient żądał wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wady, termin do odstąpienia od Umowy sprzedaży lub złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu terminu do wymiany Towaru lub usunięcia wady.

5. Wszelkie reklamacje związane z Towarem lub realizacją Umowy sprzedaży, Klient może kierować w formie pisemnej na adres Sprzedawcy.

6. Sprzedawca w ciągu 14 dni od dnia żądania zawierającego reklamację, ustosunkuje się do reklamacji Towaru lub reklamacji związanej z realizacją Umowy sprzedaży zgłoszonej przez Klienta.

7. Klient może zgłosić Sprzedawcy reklamację w związku z korzystaniem z usług nieodpłatnych świadczonych drogą elektroniczną przez Sprzedawcę. Reklamacja może być złożona w formie elektronicznej i przesłana na adres sklep@juwel.pl. W zgłoszeniu reklamacyjnym Klient winien zawrzeć opis zaistniałego problemu. Sprzedawca niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 dni rozpatruje reklamacje i udziela Klientowi odpowiedzi.

8. Sprzedawca nie korzysta z pozasądowego rozwiązywania sporów, o których mowa w ustawie z dnia 23 września 2016 r., o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich.

Updating…
  • Brak produktów w koszyku.